„Edukacja spersonalizowana pomaga uczniom osiągnąć pełny rozwój ich możliwości i zdolności oraz dojrzałość i wiedzę konieczną do podejmowania wolnych i odpowiedzialnych decyzji.”
Model edukacyjny placówek Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK
Edukacja spersonalizowana, tak jak wiele współczesnych modeli edukacyjnych, nie promuje intelektu kosztem pozostałych sfer rozwoju człowieka.
Kładzie nacisk na integralność osoby: jej cielesność, rozum, wolę, uczucia oraz sferę ducha.
Wzmacniamy:
- cielesność, bo stanowi ona podstawę i środek, za pomocą którego poznajemy świat, siebie i innych,
- rozum, ponieważ celem oddziaływań wychowawczych jest nauczanie myślenia i poszukiwania prawdy,
- uczucia, aby pomagały w świadomym kierowaniu sobą,
- wolę, aby młody człowiek był w stanie w sposób wolny stanąć po stronie prawdy i podążać za nią,
- ducha, bo człowiek jest istotą relacyjną, otwartą na Boga i bliźnich i powinien nauczyć się nie tylko przyjmować, ale i dawać.