Misją Projektu edukacyjnego STER jest:
- wysokiej jakości edukacja oraz wychowanie w wartościach,
- wspieranie rodziców w kształceniu i wychowaniu dzieci w sposób całościowy i spersonalizowany (intelekt, emocje, ciało, wola, duch),
- stwarzanie możliwości nabywania nawyków, cnót i umiejętności potrzebnych do przyszłego dojrzałego życia we współczesnym świecie.
Nasza wizja to:
- realizowanie programów edukacyjnych, które pozwalają wychowankom wzrastać w pełni osobistego potencjału,
- praca z całymi rodzinami oraz kształcenie młodych ludzi, którzy będą w stanie służyć i pomagać innym, a przez to zmieniać świat,
- zapewnianie wysokiego poziomu nauczania (wysoka klasyfikacja w rankingach).
Model edukacyjno-wychowawczy opieramy się na następujących filarach:
- wiodąca odpowiedzialność rodziców za wychowanie dzieci, zgodnie z zasadą gradacji odpowiedzialności: rodzice – nauczyciele – dzieci,
- całościowy program wychowawczy,
- personalizacja edukacji, w której kluczową rolę odgrywa tutor/opiekun rodziny bądź ucznia,
- wychowanie i nauczanie zgodne z antropologią chrześcijańską i nauką Kościoła Katolickiego,
- wprowadzanie wartości pracy i solidarności z innymi poprzez kształtowanie kompetencji społecznych,
- otwartość na różnorodność – wartością placówek jest obecność rodzin, które różnią się od siebie (np. wiekiem, statusem społecznym, liczbą dzieci,
- dochodami), zaś podzielają tę samą wizję wychowawczą,
- tworzenie środowiska sprzyjającego rozwijaniu kreatywności i postaw proaktywnych,
- spójność oddziaływań między domem i szkołą.
Personalizacja obejmuje:
- rozwój fizyczny,
- kształtowanie intelektu,
- umacnianie woli,
- wychowanie uczuć,
- wzmacnianie ducha.
Projekt edukacyjny STER zapewnia ciągłość oddziaływań wychowawczych:
- od malutkich dzieci uczestniczących w Familijce przez dzieci uczęszczające do Przedszkola Familijnego po uczniów Szkoły Podstawowej STER,
- od środowiska domowego po środowisko przedszkolne czy szkolne,
- od pracy wychowawczej rodziców przez starania nauczycieli po samowychowanie dziecka.