Sekretariat

IRMINA CAR – kierownik administracji 

Ekonomista. Od 2008 roku organizowała duże eventy firmowe. Od 2014 roku pracowała w firmach sprzedażowych przy tworzeniu wycen i w działach sprzedażowych. 

W STERZE od 2020 roku, czemu nie możemy się nadziwić, bo wydaje się jakby pracowała z nami od zawsze. W czerwcu 2021 roku wraz z Mężem stała się członkiem Stowarzyszenia. 

Lubi jeździć rowerem, czytać książki oraz uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych. 

Żona jednego Męża i matka dwóch wspaniałych Córek. 

„W STERZE cenię sobie przyjacielskie relacje i możliwość poznawania bardzo wartościowych ludzi oraz inspirowania się stylem życia wielu spotkanych tu rodzin.” 


Szkoła

Nauczyciele

KS. ADAM ANUSZKIEWICZ – nauczyciel religii

Magister licencjonowany teologii. Od 2013 roku wikariusz różnych parafii białostockich. Kapelan Zakładu Poprawczego.

Praca z tak zwaną trudną młodzieżą doprowadziła go do poszukiwania niestandardowego sposobu ewangelizowania – hip-hopu. W tym stylu nagrał płytę pt. „7 grzechów”, gdzie przy hip-hopowych bitach opartych o klasyczne brzmienia (m. in. Vivaldiego, Beethovena i Brahmsa), śpiewa o gniewie, chciwości czy zazdrości.

Ze Szkołą związany od początku jej istnienia, czyli od 2019 roku.

Uwielbiany przez Uczniów i Wychowanków. Swoim podopiecznym chce pokazać, co jest naprawdę w życiu ważne oraz że dobro można czynić na wiele sposobów.

Prywatnie ojciec duchowy wielu Dzieci Bożych.

ELŻBIETA BUŁA – wychowawca klasy IV, wychowawca świetlicy

Pedagog resocjalizacyjny oraz opiekuńczo-wychowawczy.

Od 2021 roku pracuje w Szkole Podstawowej STER.

Lubi prowadzić zajęcia rozwijające ciało i umysł.

Z pasji fotografka oraz sportowiec. Lubi ciągle się rozwijać, uczyć nowych rzeczy oraz doświadczać życia poprzez podróże, poznawanie nowych miejsc, gotowanie oraz oglądanie filmów czy słuchanie kryminalnych lub psychologicznych podcastów, najlepiej w drodze.

Prywatnie Żona oraz Mama dwójki Urwisów.

W mojej pracy cenię sobie ciągły rozwój oraz uważność na sprawy najważniejsze, jakimi jest moim zdaniem rodzina.”

JOANNA DZIEJMA – wychowawca klasy I

Nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny.

W STERZE od 2016 roku początkowo jako nauczyciel przedszkola, a obecnie jako nauczyciel szkoły.

BARBARA GÓRSKA – nauczycielka języka polskiego

Od 2008 wprowadza w tajniki języka polskiego zarówno dzieci polskie, jak i obcokrajowców. Nauczycielka z pasją i misją. Uwielbia przygotowywać materiały edukacyjne, z powodzeniem wplata w podstawę programową autorskie pomysły. Wierzy w pozytywny wpływ dobrych relacji na proces edukacji.

Ze STER-em związana od 2017 roku, najpierw jako rodzic, a od roku szkolnego 2022/23 jako nauczycielka. Prywatnie mistrzyni planowania i opiekunka domowego ogniska w 6-osobowej rodzinie. Ma słabość do książek, gór jesienią oraz notatek wizualnych.

W pracy w STERZE cenię współpracę z ludźmi, którym szczerze zależy na dobru dzieci i konkretne propozycje rozwoju wychowawczego Rodziców.”

WOJCIECH GREŚ - nauczyciel matematyki

Z wykształcenia jest magistrem inżynierem budownictwa.
W branży matematycznej pracuje od roku 2013. Obecnie prowadzi szkołę matematyki - Matmanaczasie, gdzie pomaga uczniom przygotować się do egzaminów, jak i rozwiązywać bieżące problemy.

W wolnych chwilach lubi grać w szachy, zgłębiać matematykę jeszcze bardziej oraz poznawać nowe technologie.

"Jako, że posiadam umysł ścisły i nieodpartą chęć do rozwoju, nie tylko własnej osoby, postanowiłem spełniać się w tym, co robię najlepiej – nauczaniu matematyki. W szkole STER pracuję od 2022 roku. To tutaj, pokazuję najmłodszym, jak polubić się z matematyką. W kontakcie z uczniem ważna jest dla mnie relacja: uczeń - nauczyciel, która jest kluczowa podczas prowadzenia zajęć."

KAROL JAKUBOWSKI – nauczyciel wychowania fizycznego

Magister wychowania fizycznego, turystyki i rekreacji oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Ukończył studia podyplomowe z zakresu psychologii sportu. Posiada również kwalifikacje zawodowe z zarządzania i organizacji oświatą. Absolwent szkoły trenerów PZPN w Białej Podlaskiej, dającej licencję europejską trenera piłki nożnej UEFA A oraz najwyższą w Europie licencję do pracy z młodzieżą UEFA Elite Youth A. Uczestnik stażów klubów najwyższych klas rozgrywkowych w Polsce: Jagiellonia Białystok, Lech Poznań, AZS PSW Biała Podlaska (kobiety), Medyk Konin (kobiety) oraz zagranicznych Dynamo Kijów, Szachtar Donieck. Słuchacz wielu konferencji naukowych i kursów z zakresu piłki nożnej, teorii sportu, wychowania fizycznego oraz psychologii sportu. Ukończył studium zawodowe – technik masażysta. Posiada specjalizację instruktora: fitness – ćwiczenia siłowe, gimnastyki korekcyjnej, odnowy biologicznej i pływania. Wychowawca, piłkarz, trener i sędzia.

Jego celem jest wychowanie dzieci i młodzieży do wszechstronnej aktywności fizycznej.

Od 2013 roku pracuje jako wychowawca dzieci i młodzieży. Jako trener piłki nożnej współpracował z wieloma klubami województwa podlaskiego, m.in.: MOSiR Bielsk Podlaski, Tur MOSiR Bielsk Podlaski, kadra województwa podlaskiego U16, APT Brylant Bielsk Podlaski, Akademia Malucha Białystok, Akademia Młodego Piłkarza Białystok. Współtworzy Akademię Sportu Atleta jako trener koordynator i wiceprezesem.

Uwielbia prowadzić zajęcia z gier i zabaw ruchowych. W pracy stosuje metodę zabawową, naśladowczą, zadaniową, bezpośredniej celowości ruchu oraz szereg metod rozwijających kreatywność dzieci. Jego celem jest wychowanie do całożyciowej aktywności fizycznej.

Od 2022 pracuje w STERZE jako nauczyciel wychowania fizycznego

Interesuje się historią, sportem oraz szeroko rozumianą kulturą fizyczną. Jest autorem książki „Siła. Radość. Piękno. Z historii sportu II LO w Białymstoku”. Lubi również dobry film dokumentalny i historyczny. W wolnych chwilach uczestniczy aktywnie w wydarzeniach sportowych oraz kulturowych na terenie miasta Białegostoku.

Prywatnie jestem spełnionym i szczęśliwym człowiekiem, którzy gromadzi wokół siebie wiele pozytywnej energii.

W pracy w szkole cenię sobie bezpośredni kontakt z dziećmi i młodzieżą. Radość dzieci to najważniejsza nagroda za poświęcony trud i zaangażowanie w procesie lekcyjnym.”

Mimo, że jestem dość zapracowaną osobą, znalazłem czas aby dołączyć do rodziny STER. Przedstawiony mi projekt i wizja współpracy przekonał mnie do dodania swojej cegiełki w rozwój uczniów szkoły.”

JOANNA JURCZYKOWSKA - nauczyciel biologii

Pracuje w zawodzie od ponad 30 lat.

Pasjonatka przyrody, zwolenniczka nauki przyjaznej mózgowi. Inspiruje uczniów do mądrego, efektywnego uczenia, wykorzystując rutyny krytycznego myślenia, mnemotechniki, grafonotki, sketchnotki.

Od 2022 roku pracuje z klasą czwartą STERU, odkrywając tajniki przyrody. W szkole ceni przyjazną atmosferę i ogromną troskę o każde dziecko.

W czasie wolnym uwielbia czytać, spacerować i kontemplować piękno natury.

Prywatnie żona i matka trzech wspaniałych córek.

Mam przyjemność uczyć dzieci, które są żądne wiedzy i ciekawe świata, przez co lekcje z nimi są prawdziwą przyjemnością i przygodą.”

GABRIELA MAŁGORZATA LUBAS – nauczyciel muzyki

Magister nauk ekonomicznych oraz magister sztuki, a także pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny

Od 2016 roku pracuje jako nauczyciel/animator muzyczny oraz wychowawca półkolonijny.

Najbardziej interesuje ją prowadzenie zajęć muzycznych z wykorzystaniem metod aktywnego słuchania muzyki oraz pedagogika zabawy.

Od 2022 roku pracuje w Szkole Podstawowej STER jako nauczyciel muzyki w starszych klasach.

W wolnych chwilach lubi aktywnie spędzać czas z najbliższymi, gotować, grać na instrumentach oraz dbać o roślinny w domu.

Prywatnie jest szczęśliwą Żoną oraz Mamą trójki dzieci: niespełna 4 letniej Amelii oraz półtorarocznych bliźniaków: Julii i Piotra.

MAGDA NERWIŃSKA - nauczyciel języka hiszpańskiego

Studentka trzeciego roku Iberystyki w Warszawie ze specjalizacją tłumaczeniową na Uniwersytecie SWPS.

Od 2019 roku pracuje zarówno z najmłodszymi uczniami, jak i ze starszymi dziećmi. Posiada doświadczenie w pracy z dorosłymi ucząc języka od podstaw.

Od 2022 roku pracuje jako nauczyciel języka hiszpańskiego w Szkole Podstawowej STER.

W wolnych chwilach spędza czas z najbliższymi, jeździ na rowerze lub oddaje się czytaniu książek.

,,W pracy z dziećmi cenię sobie zaufanie, rodzinną atmosferę i życzliwość.”

KATARZYNA NIEWIŃSKA – wychowawca klasy II

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.

Od 2019 roku pracuje jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.

Uwielbia prowadzić zajęcia z różnych obszarów oraz szukać kreatywnych rozwiązań.

Przygodę w STERZE rozpoczęła w 2020 roku jako wychowawca świetlicy, natomiast od 2022 roku podjęła pracę jako wychowawca klasy II.

W wolnych chwilach lubi spędzać czas na czytaniu, szydełkowaniu i aktywności fizycznej.

Prywatnie świeżo upieczona żona.

W pracy w szkole cenię kontakt z dziećmi, który daje mi dużo radości, inspiracji i energii do dalszej pracy. W STERZE pracuje mi się bardzo dobrze ze względu na wspaniałą atmosferę panującą, nie tylko wśród kadry, ale również w kontaktach z dziećmi i rodzicami.”

SEBASTIAN OBRYCKI – wychowawca świetlicy

Pedagog opiekuńczo-wychowawczy, technik instrumentalista.

Od 2015 jest aktywny zawodowo, zawsze pracując wśród ludzi, zarówno najmłodszych, jak i w podeszłym wieku. Ma kilkuletnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi.

Uwielbia grać w czasie świetlicy w piłkę nożną z uczniami oraz prowadzić różnego rodzaju zajęcia sportowe.

Od września 2021 roku pracuje w Szkole Podstawowej jako wychowawca świetlicy.

W wolnych chwilach lubi podróżować oraz jeździć na mecze w kraju i za granicą. Chętnie również grywa na klarnecie oraz czyta książki.

Prywatnie pełen zapału miłośnik futbolu.

Najbardziej cenię atmosferę panującą w zespole, system wartości wokół którego się obracamy i wszędzie obecną radość dzieci ;-)”

AGNIESZKA SEWERYN - nauczyciel języka angielskiego

Magister filologii angielskiej.

Od 2008 pracuje jako nauczyciel języka angielskiego. Posiada doświadczenie w pracy w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum oraz jako lektor języka angielskiego w szkole językowej.

Uwielbia prowadzić zajęcia z uczniami w oparciu o neurodydaktykę oraz nauczać języka angielskiego poprzez zabawę budując przy tym pozytywne nastawienie do nauki języka angielskiego oraz pomagać w odblokowywaniu bariery językowej.

Od 2022 roku pracuje w Szkole Podstawowej STER w Białymstoku jako nauczyciel języka angielskiego.

W wolnych chwilach lubi spędzać czas przy ciekawej książce oraz lubi oglądać programy dokumentalne, który motywują ją do odkrywania świata oraz wyszukiwania ciekawostek.

Prywatnie pozytywnie nastawiona do świata miłośniczka natury i zwiedzania zamków.

„Osobiście cenię w programie edukacyjnym fakt, że najważniejszy jest uczeń, wspieranie jego rozwoju osobowości, kierowanie i kształtowanie odpowiednich postaw społecznych oraz zachowań, aby mógł sobie poradzić w dorosłości. Są one zgodne z moimi wewnętrznymi przekonaniami i sposobem wychowywania mojego syna. Dodatkowo, bardzo mi się podoba idea wspierania rodziny i rodziców w procesie wychowania. Na myśl przychodzi mi cytat z budzącej się szkoły: „Dzieciństwo to nie wyścigi. Tam, gdzie liczą się wyniki, traci się z oczu człowieka”. Dzieci niebawem dorosną, chciałabym pomóc im wyrosnąć na szczęśliwych, spokojnych i pewnych siebie dobrych, empatycznych dorosłych ludzi. Miło byłoby spotkać swoich uczniów za kilkadziesiąt lat i widzieć szczęśliwych, pewnych siebie ludzi mając przed oczami tego Małego człowieka, który robił psikusy, witał z uśmiechem z rana, opowiadał o swoich przygodach, czasem narzekał na prace domowe i sprawdziany. I co najważniejsze, codziennie odkrywał świat zaskakując nie raz swoimi pomysłami.”

EMILIA SKÓRAK - wychowawca klasy III.

Nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny.

Od 2016 roku prowadziła oazy wakacyjne dla dzieci i młodzieży.

Bardzo lubi prowadzić zajęcia z edukacji matematycznej i muzycznej. Jej pasją jest również prowadzenie zajęć metodą pracy w grupie.

Od 2022 roku pracuje w STERZE jako nauczyciel klasy III.

W wolnych chwilach lubi grać na keyboardzie, gitarze, śpiewać i czytać. Chętnie chodzi na spacery i spotyka się z ludźmi. Bardzo lubi spędzać czas wśród natury, a szczególnie wśród jezior, mórz i gór. Prywatnie pełna zapału miłośniczka odkrywania świata, muzyki oraz życia duchowego.

W pracy z dziećmi cenię to, że mogę zachwycać się ich kreatywnością oraz obserwować i wspierać ich rozwój indywidualny. Podejście dzieci do życia nieustannie przypomina mi o tym, że warto cieszyć się i dostrzegać proste i małe rzeczy.”

KAMIL PAWEŁ SZCZYPIŃSKI – nauczyciel informatyki

Magister informatyki zawodowej – specjalizacja systemy informacyjne. W trakcie studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego dla nauczycieli przedmiotów.

Na rynku zawodowym od roku 2011. Praca ukierunkowana na planowanie/programowanie/wdrażanie systemów multimedialnych, aplikacji desktopowych, mobilnych itp. jak również zarządzanie projektami. Jako nauczyciel szkolny pracuje od września 2022 roku.

Najbardziej realizuje się w zajęciach, w których może uczyć analizy problemu do rozwiązania, planowania prac przy badanym problemie oraz kierowaniu, jakich narzędzi użyć, aby dojść do celu.

W STERZE od września 2022 jako nauczyciel przedmiotu informatyka klasy IV.

W czasie wolnym ceni spędzanie czasu na świeżym powietrzu, pływanie, snowboard, koszykówkę, pracę fizyczną na działce.

Mąż wspaniałej żony, ojciec trzech wspaniałych synów. Nieco zapracowany, ale zawsze chętny do pomocy, współpracy, zabawy.

„W szkole cenie jej unikalność - nieszablonowe podejście do ucznia, ciekawe rozwiązania, integracje rodzin, otwartość na współpracę. Ogólnie jest miło, sympatycznie, spokojnie. To rodzice po części tworzą tą szkołę, dzięki różnym inicjatywom, pomysłom – to nas scala i daje poczucie, że możemy być częścią czegoś wyjątkowego.”

PAULINA URBANOWSKA – nauczyciel wczesnoszkolny (obecnie na urlopie)

Nauczyciel wczesnoszkolny z dodatkowym wykształceniem muzycznym.

Od 2018 roku pracuje w naszym Przedszkolu i ku naszej wielkiej radości rozbudza muzyczne zamiłowania naszych Przedszkolaków. Umuzykalnia dzieci nie tylko poprzez zajęcia z logorytmiki, ale także dzięki wplataniu edukacji muzycznej w różne momenty dnia i sytuacje.

Od 2021 roku uczy w klasach I – III.

Kadra psychologiczno-pedagogiczna

MONIKA MIERZWIŃSKA - psycholog

Od 2021 r. pracuje jako psycholog.

Inspiruje się Porozumieniem bez przemocy, Pozytywną Dyscypliną oraz nurtem systemowym.

W STERZE od lutego 2022 roku jako psycholog szkolno-przedszkolny.

W wolnych chwilach jeździ rowerem, gra na gitarze i czyta książki.

Prywatnie żona z kilkuletnim stażem i mama dwóch wspaniałych córek w wieku przedszkolnym.

W STERZE cenię sobie holistyczne podejście do rozwoju dzieci, uwzględnianie ich potrzeb i rozwijanie indywidualnego potencjału.”

ILONA ZALEWSKA - logopeda, wychowawca świetlicy

Pedagogik Opiekuńczo-Wychowawczy, licencjat kryminologii oraz logopeda kliniczny.

Pracę w szkole STER rozpoczęła w 2021 roku, jeszcze w trakcie studiów jako pomoc na świetlicy. Od roku 2022 objęła stanowisko szkolnego logopedy i kontynuuje pracę na świetlicy jako wychowawca.

Uwielbia prowadzić zajęcia plastyczne, które w kreatywny sposób rozwijają wyobraźnię i zainteresowania dzieci.

W wolnych chwilach lubi spacery oraz dbać o swój przydomowy ogródek. Chętnie sięga po ciekawą książkę, szczególnie o tematyce kryminalnej.

Prywatnie szczęśliwa Żona, miłośniczka kwiatów i ogrodnictwa.

„W pracy w szkole cenię sobie pracę z dziećmi oraz to, że możemy przekazywać im chrześcijańskie wartości. Jestem dumna z tego, że wypuścimy w świat młodych ludzi z wartościami.”

Nauczyciele zajęć dodatkowych

TOMASZ KOZŁOWSKI –  trener szachów 

Fizyk, pedagog oraz sędzia szachowy. Były zawodnik, obecnie trener szachowy od 2003 roku.  

Indywidualny Mistrz Polski w szachach szybkich i błyskawicznych, uczestnik Mistrzostw Europy. Instruktor sportu w dyscyplinie szachy. Współzałożyciel i członek Akademii Szachowej Białystok. Wychował medalistów Mistrzostw Województwa oraz Polski. 

Ze STEREM współpracuje od 2019 roku rozwijając zaciekawienie szachami i ich historią. 
Prywatnie mąż oraz ojciec czterech synów.  

ROBERT GAWĘDZKI – trener tańca 

Instruktor tańca towarzyskiego. Od 2008 roku instruktor tańca prowadzący własną działalność gospodarczą, od 2014 roku wspólnie z Żoną tworzący Studio Tańca GOOD STEP. 

Uwielbia prowadzić zajęcia taneczno-rozwojowe dla Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Pracuje w oparciu o światowy program tańca, jak również z powodzeniem wdraża autorskie metody pracy z Dziećmi. 

Od 2020 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym i Szkole Podstawowej STER jako instruktor tańca towarzyskiego. 

W wolnych chwilach lubi gotować, tańczyć, słuchać muzyki, majsterkować, jeździć na rowerze, grać w piłkę nożną. Chętnie wraz z synami udaje się na piesze wędrówki. 

Szczęśliwy Mąż i ojciec trzech roztańczonych Synów. 

„W tym projekcie edukacyjnym osobiście cenię jego unikalność, przywiązanie do Boga i tradycyjnych wartości oraz to, iż rzeczywiście wspiera on edukację i rodzinę.” 

Personel działu porządkowo-jedzeniowego:

JUSTYNA JACEWICZ – pomoc nauczyciela, obsługa posiłków 

Technik administracji. Obecnie pełni funkcję pomocy nauczyciela oraz obsługi posiłków. 

W Projekcie od 2016 roku, dzięki czemu od podszewki zna się na różnych sprawach i kwestiach organizacyjnych. 

Lubi rękodzieło. Nie straszny jej decoupage, plecenie z papierowej wikliny czy szydełkowanie.  

Szczęśliwa Żona i Mama dwóch wspaniałych Córek. 

„Cenię w pracy w STERZE życzliwość między współpracownikami, współdziałanie z rodzicami i wspólne wspieranie siebie nawzajem.” 

ANITA PIOTROWSKA - pomoc nauczyciela, wydawanie posiłków

Z wykształcenia wizażystka i stylistka

W latach 2020-2022 właścicielka firmy.

W STERZE od 2022 roku jako pomoc nauczyciela i wydawaniu posiłków.

W wolnym czasie uwielbia tworzyć rękodzieło z wykorzystaniem technik makramy, czytać książki i podróżować.

Prywatnie Mama dwóch dorosłych już Synów i Dziewczynki.

"W mojej pracy bardzo cenię sobie szacunek i życzliwość pomiędzy współpracownikami, jak i również dobrą współpracę z rodzicami naszych dzieciaczków."


Przedszkole

Wychowawcy

IZABELA ANTOSZCZUK – wychowawca przedszkola

Z wykształcenia matematyk oraz - a raczej przede wszystkim - pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny. Podyplomowo skończyła studia z zakresu rewalidacji.

Od 2015 związana z zawodem nauczyciela szkolnego i przedszkolnego. Z dziećmi w różnym wieku pracuje od 13 lat prowadząc różne warsztaty czy obozy.

Najchętniej realizuje zajęcia z wykorzystaniem obrazu i muzyki.

W STERZE od 2022 roku, pracuje w przedszkolu jako wychowawca.

W wolnym czasie fotografuje, muzykuje, zwiedza ciekawe miejsca szczególnie w górach.

Prywatnie miłośniczka spotkań z ludźmi i dobrej kawy.

„W pracy w przedszkolu cenię przede wszystkim kontakt z dziećmi, ich ciekawość świata, otwartość oraz szczerość. Bardzo cenne jest również wsparcie ze strony nauczycieli, którzy chętnie dzielą się doświadczeniem i wiedzą.”

KATARZYNA GDOWSKA – wychowawca przedszkola

Nauczycielka wychowania przedszkolnego, magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.

W latach 2010-2016 była wolontariuszką w świetlicy środowiskowej „Promyk Dnia” w Hajnówce. Od 2016 do 2020 roku pracowała jako opiekunka dziecięca, zajmowała się dziećmi w wieku od 6 miesięcy do 12 lat. Od 2021 roku pracuje jako wychowawca grup przedszkolnych.

Bardzo lubi prowadzić zajęcia z edukacji matematycznej wykorzystując metodę „Dziecięca matematyka” według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Bliska jest jej także Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz.

Od 2021 roku pracuje w przedszkolu jako wychowawca.

W wolnych chwilach lubi spacerować i oglądać filmy. Chętnie też podróżuje i odkrywa nowe, ciekawe miejsca.

„W pracy w Przedszkolu bardzo cenię sobie kontakt z dziećmi, a dzięki nim dostrzeganie i cieszenie się z rzeczy, które my – dorośli w codziennym pędzie przestajemy zauważać. Ważną rolę pełni też atmosfera panująca między nauczycielami, rodzicami i dziećmi, która sprzyja budowaniu wzajemnego zaufania i działania na rzecz naszych wychowanków.”

WIOLETA KOSACKA - wychowawca przedszkola

Magister pedagogiki wczesnoszkolnej .

Od 2010 roku pracowała jako opiekunka dziecięca w żłobku oraz zajmowała się prywatną opieką nad dziećmi w domu. Od 2018 roku pracuje jako wychowawca grupy przedszkolnej. W międzyczasie została mamą dwójki wspaniałych chłopców i byłam z nimi na urlopach macierzyńskich. 

Bardzo lubię wycieczki/wyjścia na świeżym powietrzu . Ciekawym doświadczeniem jest także prowadzenie zajęć z elementami sensoplastyki.

Od 01 września 2021 roku pracuje w Przedszkolu jako wychowawca/ nauczyciel.

Jej zainteresowaniem są kulinaria . Bardzo lubi gotować . W wolnych chwilach czyta ciekawe, romantyczne książki. 

Prywatnie kochająca żona i mama dwóch chłopców.

"Zdecydowałam się na pracę w Przedszkolu Familijnym, ponieważ będzie to dla mnie bardzo ciekawe i nowe doświadczenie zawodowe. Wydaje mi się, że jest to miejsce pełne dobrych i życzliwych ludzi, z którymi będę mogła się rozwijać zawodowo, co wpłynie pozytywnie na dalszą pracę z dziećmi. Poza tym uwielbiam pracować z tak młodymi ludźmi."

NATALIA KOTOWICZ – wychowawca przedszkola

Nauczyciel wychowania przedszkolnego.

Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 2021 roku od przygody z Przedszkolem Familijnym.

Bardzo lubi prowadzić zajęcia korzystając z Metody Dobrego Startu. Poznawanie liter przy pomocy wierszy lub piosenek inspiruje.

W wolnych chwilach lubi chodzić na długie spacery, grać na gitarze, a zimowe wieczory spędzać z dobrą książką lub filmem.

"W pracy w tej placówce cenię sobie przede wszystkim współpracę z rodzicami oraz kadrą nauczycielską, która swoim doświadczeniem i wiedzą chętnie wspiera początkujących nauczycieli."

MAJA KOWALCZUK – wychowawca przedszkolny 

Z wykształcenia magister psychologii oraz nauczyciel przedszkolny. Stale doskonali swój warsztat pracy uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i warsztatach. Posiada m.in uprawnienia Trenera Umiejętności Społecznych oraz Terapeuty Ręki.

W swojej pracy wykorzystuje wiele nowatorskich metod i form m.in.: program nauczania matematyki wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej oraz metodę nauki czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej.

Swoją karierę zawodową rozpoczęła w naszym Przedszkolu w 2019 roku. Dzięki swojemu zamiłowaniu do słuchania innych jest wspaniałym powiernikiem dziecięcych radości i trosk.

Prywatnie szczęśliwa żona, której największą pasją są podróże, muzyka i fotografia.

"W pracy z dziećmi staram się tworzyć taką przestrzeń, w której dzieci będą czuły się ważne, bezpieczne i szczęśliwe."

EMILIA LESZCZYŃSKA - wychowawca przedszkolny

Ukończyła pedagogikę przedszkolną oraz wczesnoszkolną.

Od 2018 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym jako wychowawca. Głównie prowadziła grupy 3- i 4- latków. Wcześniej była animatorem czasu wolnego.

W wolnym czasie lubii wykonywać różne prace kreatywne, co przekłada na swoją pracę zawodową. Wymyślanie nowych zabaw rozwijających motorykę mała u dzieci to jej konik. Oprócz tego lubi wprowadzać dzieci w świat liter i sylab metodą symultaniczno-sekwencyjną.

Prywatnie jest żoną oraz mamą czarującego chłopca.

"W modelu edukacyjnym Sternika cenię sobie współpracę z rodzicami oraz pracę nad osobowością i charakterem dzieci poprzez codzienne nawyki i aktywności nastawione na ich całościowy rozwój."

MAŁGORZATA SADOWSKA - wychowawca przedszkolny

Wychowawca przedszkolny, nauczyciel języka angielskiego.

Z wykształcenia nauczycielka wychowania przedszkolnego z nauczaniem języka angielskiego.

Od 2016 roku pracuje jako wychowawca grup przedszkolnych (z dwuletnią przerwą w zawodzie).

Jej pasją jest prowadzenie z dziećmi zajęć plastycznych oraz technicznych. Bardzo lubi organizować dzieciom zabawy sportowe, podchody oraz gry terenowe. Chętnie uczy dzieci piosenek oraz wierszy.

Od 1 września 2022 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym jako wychowawca grupy.

W wolnych chwilach lubi malować obrazy, czytać książki, spacerować. Chętnie testuje nowe przepisy.

"W projekcie edukacyjnym STERU cenię sobie przede wszystkim przekazywane dzieciom wartości, dobrą współpracę z kadrą przedszkolną oraz rodzicami jak i domową atmosferę".

SYLWIA STANISZEWSKA - wychowawca, tutor, nauczyciel angielskiego

Z wykształcenia filolog angielski. Studia uzupełniła o edukację wczesnoszkolną i przedszkolną.

Jako nauczyciel pracuje od 2018roku.

Ze STEREM związana jako wychowawca od roku 2020.

W wolnych chwilach lubi odnawiać meble oraz grać w gry fabularne.

"Na grupie staram się stosować naukę poprzez zabawę. Moim priorytetem jest, aby dzieci czuły się swobodnie, dzięki temu nie wstydzą się być takimi, jakimi są naprawdę. W pracy cenię sobie kreatywność oraz przyjazną atmosferę."

Kadra psychologiczno-pedagogiczna

MONIKA MIERZWIŃSKA – psycholog

Od 2021 r. pracuje jako psycholog.

Inspiruje się Porozumieniem bez przemocy, Pozytywną Dyscypliną oraz nurtem systemowym.

W STERZE od lutego 2022 roku jako psycholog szkolno-przedszkolny.

W wolnych chwilach jeździ rowerem, gra na gitarze i czyta książki.

Prywatnie żona z kilkuletnim stażem i mama dwóch wspaniałych córek w wieku przedszkolnym.

W STERZE cenię sobie holistyczne podejście do rozwoju dzieci, uwzględnianie ich potrzeb i rozwijanie indywidualnego potencjału.”

Nauczyciele zajęć dodatkowych:

TOMASZ KOZŁOWSKI –  trener szachów 

Fizyk, pedagog oraz sędzia szachowy. Były zawodnik, obecnie trener szachowy od 2003 roku.  

Indywidualny Mistrz Polski w szachach szybkich i błyskawicznych, uczestnik Mistrzostw Europy. Instruktor sportu w dyscyplinie szachy. Współzałożyciel i członek Akademii Szachowej Białystok. Wychował medalistów Mistrzostw Województwa oraz Polski. 

Ze STEREM współpracuje od 2019 roku rozwijając zaciekawienie szachami i ich historią. 
Prywatnie mąż oraz ojciec czterech synów.  

ROBERT GAWĘDZKI – trener tańca 

Instruktor tańca towarzyskiego. Od 2008 roku instruktor tańca prowadzący własną działalność gospodarczą, od 2014 roku wspólnie z Żoną tworzący Studio Tańca GOOD STEP. 

Uwielbia prowadzić zajęcia taneczno-rozwojowe dla Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Pracuje w oparciu o światowy program tańca, jak również z powodzeniem wdraża autorskie metody pracy z Dziećmi. 

Od 2020 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym i Szkole Podstawowej STER jako instruktor tańca towarzyskiego. 

W wolnych chwilach lubi gotować, tańczyć, słuchać muzyki, majsterkować, jeździć na rowerze, grać w piłkę nożną. Chętnie wraz z synami udaje się na piesze wędrówki. 

Szczęśliwy Mąż i ojciec trzech roztańczonych Synów. 

„W tym projekcie edukacyjnym osobiście cenię jego unikalność, przywiązanie do Boga i tradycyjnych wartości oraz to, iż rzeczywiście wspiera on edukację i rodzinę.” 

Personel działu porządkowo-jedzeniowego:

JUSTYNA JACEWICZ – pomoc nauczyciela, obsługa posiłków 

Technik administracji. Obecnie pełni funkcję pomocy nauczyciela oraz obsługi posiłków. 

W Projekcie od 2016 roku, dzięki czemu od podszewki zna się na różnych sprawach i kwestiach organizacyjnych. 

Lubi rękodzieło. Nie straszny jej decoupage, plecenie z papierowej wikliny czy szydełkowanie.  

Szczęśliwa Żona i Mama dwóch wspaniałych Córek. 

„Cenię w pracy w STERZE życzliwość między współpracownikami, współdziałanie z rodzicami i wspólne wspieranie siebie nawzajem.” 

ANITA PIOTROWSKA – pomoc nauczyciela, wydawanie posiłków

Z wykształcenia wizażystka i stylistka

W latach 2020-2022 właścicielka firmy.

W STERZE od 2022 roku jako pomoc nauczyciela i wydawaniu posiłków.

W wolnym czasie uwielbia tworzyć rękodzieło z wykorzystaniem technik makramy, czytać książki i podróżować.

Prywatnie Mama dwóch dorosłych już Synów i Dziewczynki.

„W mojej pracy bardzo cenię sobie szacunek i życzliwość pomiędzy współpracownikami, jak i również dobrą współpracę z rodzicami naszych dzieciaczków.”

IRENA RUTKOWSKA – dbanie o czystość wnętrz 

Pani Irena jest dobrym duchem naszej placówki. Z oddaniem sprząta i pielęgnuje nasze sale i zakamarki od 2019 roku. Żadnej pracy się boi, a wręcz przeciwnie wszystkie prace wykonuje z uśmiechem. 


Dyrekcja

Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego

KATARZYNA WITKIEWICZ

Z wykształcenia i zamiłowania nauczyciel edukacji wczesnoszkolno-przedszkolnej, pedagog specjalny i nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa.

Od 2013 roku pracuje z dziećmi. Jako wykwalifikowany dogoterapeuta lubi włączać kontakt z naturą i zwierzętami w repertuar swojej pracy.

Od 2020 roku rozpoczęła pracę jako nauczycielka w naszym przedszkolu. Od grudnia 2021 roku jest dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego STER.

W pracy z dziećmi lubi pokazywać im świat. Słuchać o tym, co do powiedzenia o codzienności mają uczniowie.

Po pracy lubi długie spacery z psem, jazdę na nartach i opowiadanie zmyślonych bajek swoim dzieciom.

Prywatnie jest Żoną, Mamą trójki STEROWYCH Dzieci.

„Najbardziej w STERZE lubię to, że filarem pracy z dzieckiem jest rodzina. Ważne jest też to, że oprócz dydaktyki stawiamy na kształtowanie charakteru. Codzienność traktuję jako misję, by wychować kolejne pokolenie na dobrych ludzi.”

Wicedyrektor Szkoły Podstawowej STER

GRZEGORZ KONSTANTY

Wicedyrektor Przedszkola Familijnego

KATARZYNA BIELEWICZ


Nasz zespół

„Wychowawcę powinny cechować: kompetencje, odpowiednia postawa wobec innych, umiłowanie zawodu, chęć stałego doskonalenia się w nim i podnoszenia kwalifikacji, a także dojrzałość i równowaga emocjonalna. Poza tym ważna jest delikatność w relacjach z innymi – uśmiech, dbałość o sposób ubierania się i wysławiania, tworzenie klimatu profesjonalizmu i wzajemnego zaufania.”

Model edukacyjny placówek Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK

Starannie dobieramy kadrę naszych palcówek niezależnie od stanowiska pracy. Zależy nam na współpracy z osobami kompetentnymi, otwartymi na rozwój, rzetelnie wykonującymi swoją pracę, a nade wszystko otwartymi i dobrymi w relacjach z innymi. 

Nasi współpracownicy respektują nasze wartości i założenia Projektu. Systematycznie uczestniczą w różnych szkoleniach (kursy, warsztaty, wykłady, konferencje) z ekspertami z kraju i zza granicy. Szkolenia te dotyczą m. in.: 

  • pogłębiania przygotowania merytorycznego prowadzonych zajęć, 
  • edukacji spersonalizowanej, 
  • całościowego wspierania uczniów, 
  • kompetencji wychowawczych, 
  • wspierania rodziców w wychowaniu, w tym tutoringu, 
  • nowych metod edukacyjnych. 

Ponadto nauczyciele podejmują się osobistej pracy nad rozwojem swoich potencjałów i talentów, aby jak najbardziej kompetentnie służyć innym, a także by być spełnionymi zawodowo ludźmi.