Sekretariat

IRMINA CAR – specjalista ds administracyjnych 

Ekonomista. Od 2008 roku organizowała duże eventy firmowe. Od 2014 roku pracowała w firmach sprzedażowych przy tworzeniu wycen i w działach sprzedażowych. 

W STERZE od 2020 roku, czemu nie możemy się nadziwić, bo wydaje się jakby pracowała z nami od zawsze. W czerwcu 2021 roku wraz z Mężem stała się członkiem Stowarzyszenia. 

Lubi jeździć rowerem, czytać książki oraz uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych. 

Żona jednego Męża i matka dwóch wspaniałych Córek. 

„W STERZE cenię sobie przyjacielskie relacje i możliwość poznawania bardzo wartościowych ludzi oraz inspirowania się stylem życia wielu spotkanych tu rodzin.” 

KATARZYNA ZDANKOWSKA – pracownik sekretariatu 

Magister inżynier technologii żywności. Od 2008 roku pracowała jako technolog żywności i kontroler jakości. 

Od 2020 roku pracuje w STERZE obsługując sekretariat, jednak w razie potrzeby żadnej pracy się nie boi. 

Ceni dobrze wykonaną pracę. Lubi pracować z ludźmi, a w czasie wolnym czytać dobrą książkę. 

Prywatnie szczęśliwa żona i mama trójki dzielnych Chłopców. 

„Lubię w pracy w STERZE to, że codziennie wykonuję różnorodne zadania. Dzięki temu w przyszłości zostanę złotą rączką!” 


Szkoła

AGATA LESZCZYŃSKA-RACIS – nauczyciel wczesnoszkolny, wychowawczyni klasy I 

Pedagog kulturoznawca, nauczyciel edukacji elementarnej. Od 2010 roku pracuje jako nauczyciel wychowania przedszkolnego.  

Uważa, że w pracy nauczyciela i wychowawcy ważne jest by dbać o wszechstronny rozwój dziecka. Chce od najmłodszych lat budować pewność siebie uczniów, wiarę w swoje możliwości, rozwijać ich talenty i pasje. Stara się uczyć młodych ludzi, aby potrafili pokonywać trudności i działać z szacunkiem do siebie i innych. W pracy z dziećmi docenia spontaniczność, szczerość i radość. Lubi żartować z uczniami, tańczyć z nimi i głośno śpiewać. Praca z dziećmi daje jej ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego. 

Przygodę w STERZE rozpoczęła w roku szkolnym 2021/2022 jako wychowawca klasy pierwszej. 

Lubi spędzać czas na swoim wiejskim podwórku, wśród kwiatów, warzyw, zapachu świeżo skoszonej trawy. Obcowanie ze światem przyrody wycisza ją, uspokaja i relaksuje. Lubi jeździć z dziećmi na biwak, czytać dobrą książkę i delektować się kawą. Pozytywnie i optymistycznie nastawiona do świata, stara się żyć świadomie, dbać o naszą planetę, segregować śmieci, oszczędzać światło i wodę. 

Prywatnie mega zorganizowana Żona oraz mega aktywna Mama czwórki Dzieci, tak zwanej Rabatki – trzech Bratków i Róży. 

„Podążając za mądrymi słowami: „Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia” cenię sobie pracę w szkole z charakterem i konkretną wizją na przyszłość. W szkole, w której dzieci są szczęśliwe i rozwijają swoje skrzydła oraz przygotowują się do odpowiedzialnego życia w każdym znaczeniu tego słowa.” 

PAULINA URBANOWSKA – nauczyciel wczesnoszkolny, wychowawczyni klasy II 

Nauczyciel wczesnoszkolny z dodatkowym wykształceniem muzycznym. 

Od 2018 roku pracuje w naszym Przedszkolu i ku naszej wielkiej radości rozbudza muzyczne zamiłowania naszych Przedszkolaków. Umuzykalnia dzieci nie tylko poprzez zajęcia z logorytmiki, ale także dzięki wplataniu edukacji muzycznej w różne momenty dnia i sytuacje. 

GRZEGORZ KONSTANTY – nauczyciel wczesnoszkolny, wychowawca III klasy 

Filozof, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. 

Pierwszy wychowawca w Szkole Podstawowej STER. To między innymi niezwykła relacja, jaką stworzył ze swoimi sześcioletnimi Wychowankami Przedszkola Familijnego, dała impuls do zawalczenia o powstanie Szkoły.  

W Szkole Podstawowej STER pracuje od 2019 roku jako wychowawca wczesnoszkolny. 

Uwielbiany przez dzieci, szanowany przez rodziców.

MARLENA RADZAJEWSKA – nauczyciel języka angielskiego 

Filolog angielski ze specjalizacją nauczycielską. Od 2017 roku pracuje jako lektor i nauczyciel języka angielskiego. Uwielbia prowadzić dynamiczne lekcje angażujące uczniów umysłowo i ruchowo. 

Od 2020 roku pracuje jako nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej STER. 

W wolnych chwilach lubi podróżować, czytać książki oraz gotować. 

Prywatnie pełna zapału miłośniczka odkrywania nowych miejsc i smaków.  

W pracy w szkole i w przedszkolu cenię sobie poczucie wspólnoty z uczniami i rodzicami oraz indywidualne podejście do każdego z uczniów.” 

KS. ADAM ANUSZKIEWICZ – trener duszy 

Magister licencjonowany teologii. Od 2013 roku wikariusz różnych parafii białostockich. Kapelan Zakładu Poprawczego. 

Praca z tak zwaną trudną młodzieżą doprowadziła go do poszukiwania niestandardowego sposobu ewangelizowania –  hip-hopu. W tym stylu nagrał płytę pt. "7 grzechów", gdzie przy hip-hopowych bitach opartych o klasyczne brzmienia (m. in. Vivaldiego,  Beethovena i Brahmsa), śpiewa o gniewie, chciwości czy zazdrości. 

Ze Szkołą związany od początku jej istnienia, czyli od 2019 roku.  

Uwielbiany przez Uczniów i Wychowanków. Swoim podopiecznym chce pokazać, co jest naprawdę w życiu ważne oraz że dobro można czynić na wiele sposobów. 

Prywatnie ojciec duchowy wielu Dzieci Bożych. 

SEBASTIAN OBRYCKI – wychowawca świetlicy 

Pedagog opiekuńczo-wychowawczy.

W STERZE od 2021 roku pracuje jako wychowawca kreatywnej świetlicy, dzielnie pełniąc poranne i popołudniowe dyżury. 

TOMASZ KOZŁOWSKI –  trener szachów 

Fizyk, pedagog oraz sędzia szachowy. Były zawodnik, obecnie trener szachowy od 2003 roku.  

Indywidualny Mistrz Polski w szachach szybkich i błyskawicznych, uczestnik Mistrzostw Europy. Instruktor sportu w dyscyplinie szachy. Współzałożyciel i członek Akademii Szachowej Białystok. Wychował medalistów Mistrzostw Województwa oraz Polski. 

Ze STEREM współpracuje od 2019 roku rozwijając zaciekawienie szachami i ich historią. 
Prywatnie mąż oraz ojciec czterech synów.  

ROBERT GAWĘDZKI – trener tańca 

Instruktor tańca towarzyskiego. Od 2008 roku instruktor tańca prowadzący własną działalność gospodarczą, od 2014 roku wspólnie z Żoną tworzący Studio Tańca GOOD STEP. 

Uwielbia prowadzić zajęcia taneczno-rozwojowe dla Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Pracuje w oparciu o światowy program tańca, jak również z powodzeniem wdraża autorskie metody pracy z Dziećmi. 

Od 2020 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym i Szkole Podstawowej STER jako instruktor tańca towarzyskiego. 

W wolnych chwilach lubi gotować, tańczyć, słuchać muzyki, majsterkować, jeździć na rowerze, grać w piłkę nożną. Chętnie wraz z synami udaje się na piesze wędrówki. 

Szczęśliwy Mąż i ojciec trzech roztańczonych Synów. 

„W tym projekcie edukacyjnym osobiście cenię jego unikalność, przywiązanie do Boga i tradycyjnych wartości oraz to, iż rzeczywiście wspiera on edukację i rodzinę.” 

PIOTR OLCHOWIK – trener pływania 

Nauczyciel wychowania fizycznego, instruktor pływania z 12 letnim doświadczeniem. Kilkukrotny medalista m. in. Mistrzostw Białegostoku i Mistrzostw Województwa. Od 2011 prowadzi własne studio sportowo-rekreacyjne.  

Stosuje najbardziej sprawdzone metody nauki pływania, a jednocześnie pozostaje otwarty na poznawanie najnowocześniejszych metod, opracowywanych przez światowej sławy specjalistów. Przede wszystkim jednak w swojej pracy opiera się na własnych doświadczeniach zbudowanych na długoletnim stażu instruktorskim oraz uprawianiu pływania. 

Ze STEREM współpracuje od 2019 roku wytrwale zwiększając umiejętności pływackie naszych Uczniów. 

Jego pasją jest popularyzacja pływania, zarówno rekreacyjnego, jak i wyczynowego.  

IRENA RUTKOWSKA – dbanie o czystość wnętrz 

Pani Irena jest dobrym duchem naszej placówki. Z oddaniem sprząta i pielęgnuje nasze sale i zakamarki od 2019 roku. 

Żadnej pracy się boi, a wręcz przeciwnie wszystkie prace wykonuje z uśmiechem. 


Przedszkole

MAGDALENA BROWKO - wychowawca przedszkola

-Magister Pedagogiki Przedszkolnej oraz Licencjat Pedagogiki Niepełnosprawnych Intelektualnie z Pedagogiką Wczesnoszkolną.

Od 2016 roku pracuje jako wychowawca grup przedszkolnych. W poprzedniej placówce pracowała również na stanowisku nauczyciela wspomagającego. W międzyczasie została mamą i oddała się wychowaniu córki.

Bardzo lubi pracować z najmłodszymi grupami. Nastawiona jest na naukę poprzez zabawę, a w szczególności lubi wykonywać z dziećmi twórcze prace plastyczne. Bardzo docenia i chętnie wykorzystuje sensoplastykę.

Od października 2021 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym jako nauczyciel wychowania przedszkolnego.

W wolnych chwilach lubi czytać książki i spędzać czas na świeżym powietrzu. Najwięcej wolnego czasu poświęca córce, z którą również tworzy, bawi się, gra w gry edukacyjne i spędza aktywnie czas.

Prywatnie spełniona Żona i aktywna Mama wspaniałej Córki.

„W pracy w przedszkolu cenię przede wszystkim kontakt z dziećmi, a każdy ich sukces traktuję jako swój sukces. Praca w STERZE daje mi szerokie pole rozwoju zawodowego i osobistego, a atmosfera jaka tu towarzyszy dodaje jeszcze więcej chęci do pracy."

KATARZYNA GDOWSKA – wychowawca przedszkola

Nauczycielka wychowania przedszkolnego, magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. 

W latach 2010-2016 była wolontariuszką świetlicy środowiskowej „Promyk Dnia” w Hajnówce. Od 2016 do 2020 roku pracowała jako opiekunka dziecięca, zajmowała się dziećmi w wieku od 6 miesięcy do 12 lat. Od 2021 roku pracuje jako wychowawca grup przedszkolnych.  

Bardzo lubi prowadzić zajęcia z edukacji matematycznej wykorzystując metodę „Dziecięca matematyka” według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. 

 Od 2021 roku pracuje w Przedszkolu jako wychowawca.  

W wolnych chwilach lubi spacerować i jeździć na rowerze. Chętnie też podróżuje i odkrywa nowe, ciekawe miejsca.  

„W pracy w Przedszkolu bardzo cenię sobie kontakt z dziećmi, a dzięki nim dostrzeganie i cieszenie się z rzeczy, które my – dorośli w codziennym pędzie przestajemy zauważać. Ważną rolę pełni też atmosfera panująca między nauczycielami, rodzicami i dziećmi, która sprzyja budowaniu wzajemnego zaufania i działania na rzecz naszych wychowanków.” 

WIOLETA KOSACKA - wychowawca przedszkola

Magister pedagogiki wczesnoszkolnej .

Od 2010 roku pracowała jako opiekunka dziecięca w żłobku oraz zajmowała się prywatną opieką nad dziećmi w domu. Od 2018 roku pracuje jako wychowawca grupy przedszkolnej. W międzyczasie została mamą dwójki wspaniałych chłopców i byłam z nimi na urlopach macierzyńskich. 

Bardzo lubię wycieczki/wyjścia na świeżym powietrzu . Ciekawym doświadczeniem jest także prowadzenie zajęć z elementami sensoplastyki.

Od 01 września 2021 roku pracuje w Przedszkolu jako wychowawca/ nauczyciel.

Jej zainteresowaniem są kulinaria . Bardzo lubi gotować . W wolnych chwilach czyta ciekawe, romantyczne książki. 

Prywatnie kochająca żona i mama dwóch chłopców.

"Zdecydowałam się na pracę w Przedszkolu Familijnym, ponieważ będzie to dla mnie bardzo ciekawe i nowe doświadczenie zawodowe. Wydaje mi się, że jest to miejsce pełne dobrych i życzliwych ludzi, z którymi będę mogła się rozwijać zawodowo, co wpłynie pozytywnie na dalszą pracę z dziećmi. Poza tym uwielbiam pracować z tak młodymi ludźmi."

NATALIA KOTOWICZ – wychowawca przedszkola

Nauczyciel wychowania przedszkolnego.

Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 2021 roku od przygody z Przedszkolem Familijnym.

Bardzo lubi prowadzić zajęcia korzystając z Metody Dobrego Startu. Poznawanie liter przy pomocy wierszy lub piosenek inspiruje.

W wolnych chwilach lubi chodzić na długie spacery, grać na gitarze, a zimowe wieczory spędzać z dobrą książką lub filmem.

"W pracy w tej placówce cenię sobie przede wszystkim współpracę z rodzicami oraz kadrą nauczycielską, która swoim doświadczeniem i wiedzą chętnie wspiera początkujących nauczycieli."

MAJA KOWALCZUK – wychowawca przedszkolny 

Z wykształcenia magister psychologii oraz nauczyciel przedszkolny. Stale doskonali swój warsztat pracy uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i warsztatach. Posiada m.in uprawnienia Trenera Umiejętności Społecznych oraz Terapeuty Ręki.

W swojej pracy wykorzystuje wiele nowatorskich metod i form m.in.: program nauczania matematyki wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej oraz metodę nauki czytania Metodą Symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej.

Swoją karierę zawodową rozpoczęła w naszym Przedszkolu w 2019 roku. Dzięki swojemu zamiłowaniu do słuchania innych jest wspaniałym powiernikiem dziecięcych radości i trosk.

Prywatnie szczęśliwa żona, której największą pasją są podróże, muzyka i fotografia.

"W pracy z dziećmi staram się tworzyć taką przestrzeń, w której dzieci będą czuły się ważne, bezpieczne i szczęśliwe."

SYLWIA STANISZEWSKA – wychowawca przedszkolny 

Z wykształcenia filolog angielski. Studia uzupełniła o edukację wczesnoszkolną i przedszkolną.

Jako nauczyciel pracuje od 2018roku.

Ze STEREM związana jako wychowawca grupy Odkrywcy od roku 2020.

Kreatywna, odpowiedzialna i szczera.

"Staram się, aby w pracy atmosfera była ciepła, przyjazna i żeby dzieci czuły się przy mnie swobodnie. Chętnie z nimi żartuję i pomagam odkrywać świat oraz rozwiązywać wszelkie wątpliwości z nim związane. Z wielką dumą obserwuję codzienne postępy naszych podopiecznych, są to chwile, które bardzo cieszą i wynagradzają trud tej pracy."

TOMASZ KOZŁOWSKI –  trener szachów 

Fizyk, pedagog oraz sędzia szachowy. Były zawodnik, obecnie trener szachowy od 2003 roku.  

Indywidualny Mistrz Polski w szachach szybkich i błyskawicznych, uczestnik Mistrzostw Europy. Instruktor sportu w dyscyplinie szachy. Współzałożyciel i członek Akademii Szachowej Białystok. Wychował medalistów Mistrzostw Województwa oraz Polski. 

Ze STEREM współpracuje od 2019 roku rozwijając zaciekawienie szachami i ich historią. 
Prywatnie mąż oraz ojciec czterech synów.  

ROBERT GAWĘDZKI – trener tańca 

Instruktor tańca towarzyskiego. Od 2008 roku instruktor tańca prowadzący własną działalność gospodarczą, od 2014 roku wspólnie z Żoną tworzący Studio Tańca GOOD STEP. 

Uwielbia prowadzić zajęcia taneczno-rozwojowe dla Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Pracuje w oparciu o światowy program tańca, jak również z powodzeniem wdraża autorskie metody pracy z Dziećmi. 

Od 2020 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym i Szkole Podstawowej STER jako instruktor tańca towarzyskiego. 

W wolnych chwilach lubi gotować, tańczyć, słuchać muzyki, majsterkować, jeździć na rowerze, grać w piłkę nożną. Chętnie wraz z synami udaje się na piesze wędrówki. 

Szczęśliwy Mąż i ojciec trzech roztańczonych Synów. 

„W tym projekcie edukacyjnym osobiście cenię jego unikalność, przywiązanie do Boga i tradycyjnych wartości oraz to, iż rzeczywiście wspiera on edukację i rodzinę.” 

JUSTYNA JACEWICZ – pomoc nauczyciela, obsługa posiłków 

Technik administracji. Obecnie pełni funkcję pomocy nauczyciela oraz obsługi posiłków. 

W Projekcie od 2016 roku, dzięki czemu od podszewki zna się na różnych sprawach i kwestiach organizacyjnych. 

Lubi rękodzieło. Nie straszny jej decoupage, plecenie z papierowej wikliny czy szydełkowanie.  

Szczęśliwa Żona i Mama dwóch wspaniałych Córek. 

„Cenię w pracy w STERZE życzliwość między współpracownikami, współdziałanie z rodzicami i wspólne wspieranie siebie nawzajem.” 

IRENA RUTKOWSKA – dbanie o czystość wnętrz 

Pani Irena jest dobrym duchem naszej placówki. Z oddaniem sprząta i pielęgnuje nasze sale i zakamarki od 2019 roku. Żadnej pracy się boi, a wręcz przeciwnie wszystkie prace wykonuje z uśmiechem. 


Dyrekcja

Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego

KATARZYNA WITKIEWICZ

Z wykształcenia i zamiłowania pedagog.

Od 2013 roku pracuje z dziećmi. Jako wykwalifikowany dogoterapeuta lubi włączać kontakt z naturą i zwierzętami w repertuar swojej pracy.

Od 2020 roku rozpoczęła pracę jako nauczycielka w naszym przedszkolu. Od grudnia 2021 roku jest dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego STER.

W pracy z przedszkolakami najbardziej lubi uczyć je życia. Samoobsługa, praktyczne umiejętności życiowe mogą jej zdaniem być niesamowicie ciekawe. Potrzeba tylko mnóstwa cierpliwości i odrobiny kreatywności.

Po pracy lubi długie spacery z psem, jazdę na nartach i opowiadanie zmyślonych bajek swoim dzieciom.  

Prywatnie jest Żoną, Mamą trójki STEROWYCH Dzieci.  

„Najbardziej w STERZE lubię to, że filarem pracy z dzieckiem jest rodzina. Ważne jest też to, że oprócz dydaktyki stawiamy na kształtowanie charakteru. Codzienność traktuję jako misję, by wychować kolejne pokolenie na dobrych ludzi."


Nasz zespół

„Wychowawcę powinny cechować: kompetencje, odpowiednia postawa wobec innych, umiłowanie zawodu, chęć stałego doskonalenia się w nim i podnoszenia kwalifikacji, a także dojrzałość i równowaga emocjonalna. Poza tym ważna jest delikatność w relacjach z innymi – uśmiech, dbałość o sposób ubierania się i wysławiania, tworzenie klimatu profesjonalizmu i wzajemnego zaufania.”

Model edukacyjny placówek Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK

Starannie dobieramy kadrę naszych palcówek niezależnie od stanowiska pracy. Zależy nam na współpracy z osobami kompetentnymi, otwartymi na rozwój, rzetelnie wykonującymi swoją pracę, a nade wszystko otwartymi i dobrymi w relacjach z innymi. 

Nasi współpracownicy respektują nasze wartości i założenia Projektu. Systematycznie uczestniczą w różnych szkoleniach (kursy, warsztaty, wykłady, konferencje) z ekspertami z kraju i zza granicy. Szkolenia te dotyczą m. in.: 

  • pogłębiania przygotowania merytorycznego prowadzonych zajęć, 
  • edukacji spersonalizowanej, 
  • całościowego wspierania uczniów, 
  • kompetencji wychowawczych, 
  • wspierania rodziców w wychowaniu, w tym tutoringu, 
  • nowych metod edukacyjnych. 

Ponadto nauczyciele podejmują się osobistej pracy nad rozwojem swoich potencjałów i talentów, aby jak najbardziej kompetentnie służyć innym, a także by być spełnionymi zawodowo ludźmi.