Kadra edukacyjno-wychowawcza
KATARZYNA GDOWSKA – wychowawca przedszkolny, tutor
Nauczycielka wychowania przedszkolnego, magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
W latach 2010-2016 była wolontariuszką w świetlicy środowiskowej „Promyk Dnia” w Hajnówce. Od 2016 do 2020 roku pracowała jako opiekunka dziecięca, zajmowała się dziećmi w wieku od 6 miesięcy do 12 lat. Od 2021 roku pracuje jako wychowawca grup przedszkolnych.
Bardzo lubi prowadzić zajęcia z edukacji matematycznej wykorzystując metodę „Dziecięca matematyka” według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Bliska jest jej także Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz.
Od 2021 roku pracuje w przedszkolu jako wychowawca.
W wolnych chwilach lubi spacerować i oglądać filmy. Chętnie też podróżuje i odkrywa nowe, ciekawe miejsca.
„W pracy w Przedszkolu bardzo cenię sobie kontakt z dziećmi, a dzięki nim dostrzeganie i cieszenie się z rzeczy, które my – dorośli w codziennym pędzie przestajemy zauważać. Ważną rolę pełni też atmosfera panująca między nauczycielami, rodzicami i dziećmi, która sprzyja budowaniu wzajemnego zaufania i działania na rzecz naszych wychowanków.”
NATALIA KOTOWICZ – wychowawca przedszkolny, tutor
Nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 2021 roku od przygody z Przedszkolem Familijnym.
Bardzo lubi prowadzić zajęcia korzystając z Metody Dobrego Startu. Poznawanie liter przy pomocy wierszy lub piosenek inspiruje.
W wolnych chwilach lubi chodzić na długie spacery, grać na gitarze, a zimowe wieczory spędzać z dobrą książką lub filmem.
„W pracy w tej placówce cenię sobie przede wszystkim współpracę z rodzicami oraz kadrą nauczycielską, która swoim doświadczeniem i wiedzą chętnie wspiera początkujących nauczycieli.”
MAJA KOWALCZUK – wychowawca przedszkolny, tutor, psycholog
Z wykształcenia magister psychologii oraz nauczyciel przedszkolny. Stale doskonali swój warsztat pracy uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i warsztatach. Posiada m.in uprawnienia Trenera Umiejętności Społecznych oraz Terapeuty Ręki.
W swojej pracy wykorzystuje wiele nowatorskich metod i form m.in.: program nauczania matematyki wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej oraz metodę nauki czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej.
Swoją karierę zawodową rozpoczęła w naszym Przedszkolu w 2019 roku. Dzięki swojemu zamiłowaniu do słuchania innych jest wspaniałym powiernikiem dziecięcych radości i trosk.
Prywatnie szczęśliwa żona, której największą pasją są podróże, muzyka i fotografia.
„W pracy z dziećmi staram się tworzyć taką przestrzeń, w której dzieci będą czuły się ważne, bezpieczne i szczęśliwe.”
WIOLETTA KUK – nauczyciel religii
Wykształcenie teologiczne, uprawnienia do bycia katechetą. Również wykształcenie ekonomiczne.
Kiedyś pracowała jako księgowa. Od lat działa w różnych placówkach edukacyjnych.
W STERZE od 2021 roku jako nauczyciel religii.
W swojej pracy lubi wykorzystywać zabawy ruchowe i tematyczne oraz śpiew. Na lekcjach wprowadza często metody słowne, tj. opowiadania, rozmowy oraz metody aktywizujące jak burza mózgów. Ceni samodzielność ucznia w pracy „przy stoliku”, w tym kolorowanki i karty pracy.
Kocha śpiew, podróże i czytanie książek.
Prywatnie Żona, mama dwóch córek.
„W STERZE cenię szacunek do pracowników, do uczniów. Praca oparta na wartościach, rodzinie, wierze. Podkreślanie jak ważne jest dziecko i jego rozwój, samodzielność. Słuchanie siebie nawzajem i w razie trudności szukanie rozwiązania”.
EMILIA LESZCZYŃSKA – urlop wychowawczy
Ukończyła pedagogikę przedszkolną oraz wczesnoszkolną.
Od 2018 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym jako wychowawca. Głównie prowadziła grupy 3- i 4- latków. Wcześniej była animatorem czasu wolnego.
W wolnym czasie lubi wykonywać różne prace kreatywne, co przekłada na swoją pracę zawodową. Wymyślanie nowych zabaw rozwijających motorykę mała u dzieci to jej konik. Oprócz tego lubi wprowadzać dzieci w świat liter i sylab metodą symultaniczno-sekwencyjną.
Prywatnie jest żoną oraz mamą czarującego chłopca.
„W modelu edukacyjnym Sternika cenię sobie współpracę z rodzicami oraz pracę nad osobowością i charakterem dzieci poprzez codzienne nawyki i aktywności nastawione na ich całościowy rozwój.”
NATALLIA MASKALIOVA – nauczyciel współorganizujący, tutor
Z wykształcenia nauczyciel nauczania początkowego.
Z zawodem nauczyciela związana od 1998 roku. Posiada wieloletnie doświadczenie pracy w szkole. Pracowała również jako wychowawca w ośrodku kształcenia korekcyjno-rozwojowego i rehabilitacji. W 2021 roku na Białorusi uzyskała kwalifikacje z zakresu “Specyfiki prowadzenia uczniów z zaburzeniami autystycznymi w procesie nauczania” oraz przeszła atestacje według programu przeszkolenia zawodowego: “Logopedia. Korekta zaburzeń mowy u dzieci wieku przedszkolnego”.
W STERZE pracuje od 2023 roku w przedszkolu jako nauczyciel współorganizujący.
Uwielbia piesze wędrówki, jazdę na rowerze i spędzanie czasu na łonie natury.
Szczęście zapewnia jej wspaniały mąż i dwójka synów.
“W STERZE pracuje dobry i młody zespół wykwalifikowanych specjalistów i życzliwych ludzi. Współpraca z nimi na rzecz dzieci daje mi możliwość zastosowania swoich umiejętności pedagogicznych i rozwoju zawodowego.”
Kadra psychologiczno-pedagogiczna
MAŁGORZATA KLEPADŁO – pedagog specjalny, logopeda
Pedagog specjalny, logopeda.
W STERZE od końca sierpnia 2023 r.
Prowadzi zajęcia logopedyczne oraz zajmuje się organizacją pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także wspiera kadrę pedagogiczną w bieżącej pracy z uczniami.
Uważa, że w pracy terapeutycznej ważne jest dopasowanie treści i metod do indywidualnych uwarunkowań dziecka, do jego zainteresowań, temperamentu i połączenie tego z oddziaływaniem terapeutycznym.
Prywatnie Żona, mama dwóch Córek.
Pasjonatka rękodzieła.
“W STERZE cenię możliwość swobody w działaniu oraz możliwość ciągłego rozwoju zawodowego”.
AGNIESZKA KIERCUL – nauczyciel współorganizujący i psycholog szkolny
Z zawodu nauczyciel wczesnoszkolny, pedagog szkolny i specjalny, arteterapeuta i grafik komputerowy. Aktualnie również studentka ostatnich semestrów psychologii dzieci i młodzieży. Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowisku wychowawcy, pedagoga, terapeuty i arteterapeuty w pracy z dziećmi i młodzieżą w placówkach terapeutycznych i opiekuńczo- wychowawczych. Ukończyła liczne szkolenia m.in. z Terapii poznawczo- behawioralnej zaburzeń dzieci i młodzieży, TUS, treningi funckji poznawczych itd. Jako studentka była laureatką dwóch nagród: Stypendium Ministra Edukacji oraz wyróżnienie w konkursie na Najlepszego Studenta Rzeczpospolitej „Nobel Studencki 2009”.
W STERZE od 2023 roku jako nauczyciel współorganizujący i psycholog szkolny.
Metody swojej pracy opiera głownie na elementach terapii behawioralnej, na dialogu motywującym, metodzie porozumiewania się bez przemocy, bajkoterapii, arteterapii, pozytywnej dyscyplinie. Zawsze wychodzi z założenia, że to dziecko jest specjalistą o sobie samym – o swoich potrzebach, lękach czy trudnościach – nie specjalista.
Z pasji producentka drewnianych gadżetów i miłośniczka rękodzieła artystycznego. Uwielbia podróże. Kolejną wyprawę planuje już w drodze powrotnej z wakacji.
Prywatnie szczęśliwa Żona od 15 lat, mama dwóch wspaniałych Synów w wieku szkolnym.
“W STERZE jestem od niedawna, ale czuję jakbym tu była zawsze. Cenię tu najbardziej szczerą i prawdziwą relację z drugim człowiekiem. To co widzę w naszej placówce, czego zawsze brakowało mi w innych miejscach- to rozwiązywanie problemów w zarodku, a nie zamiatanie ich pod dywan. Dzięki temu zarówno dzieci, rodzice jak i nauczyciele czują się dostrzeżeni i „zaopiekowani”.
MARTA WIESŁAWSKA – logopeda
Nauczyciele zajęć dodatkowych
TOMASZ KOZŁOWSKI – trener szachów
Fizyk, pedagog oraz sędzia szachowy. Były zawodnik, obecnie trener szachowy od 2003 roku.
Indywidualny Mistrz Polski w szachach szybkich i błyskawicznych, uczestnik Mistrzostw Europy. Instruktor sportu w dyscyplinie szachy. Współzałożyciel i członek Akademii Szachowej Białystok. Wychował medalistów Mistrzostw Województwa oraz Polski.
Ze STEREM współpracuje od 2019 roku rozwijając zaciekawienie szachami i ich historią.
Prywatnie mąż oraz ojciec czterech synów.
ROBERT GAWĘDZKI – trener tańca
Instruktor tańca towarzyskiego. Od 2008 roku instruktor tańca prowadzący własną działalność gospodarczą, od 2014 roku wspólnie z Żoną tworzący Studio Tańca GOOD STEP.
Uwielbia prowadzić zajęcia taneczno-rozwojowe dla Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Pracuje w oparciu o światowy program tańca, jak również z powodzeniem wdraża autorskie metody pracy z Dziećmi.
Od 2020 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym i Szkole Podstawowej STER jako instruktor tańca towarzyskiego.
W wolnych chwilach lubi gotować, tańczyć, słuchać muzyki, majsterkować, jeździć na rowerze, grać w piłkę nożną. Chętnie wraz z synami udaje się na piesze wędrówki.
Szczęśliwy Mąż i ojciec trzech roztańczonych Synów.
„W tym projekcie edukacyjnym osobiście cenię jego unikalność, przywiązanie do Boga i tradycyjnych wartości oraz to, iż rzeczywiście wspiera on edukację i rodzinę.”