BUDOWANIE WIĘZI
„Obecność jest jednym z najwspanialszych prezentów, jakie możesz podarować drugiemu człowiekowi.”
Anonim
Stawiamy na dobre relacje między wychowankami i w czasie oddziaływań wychowawczych koncentrujemy się na wzmacnianiu kompetencji społecznych.
Uczymy:
- empatii,
- uważności na innych,
- brania odpowiedzialności za swoje zachowanie.
Uczymy także przywództwa i podejmowania się roli lidera, gdyż chcemy, aby młodzi ludzie kończący udział w projekcie byli zdolni do bycia pozytywnymi influencerami i aby byli realnie zdolni do zmieniania świata na lepsze oraz służby innym.
WSPÓŁPRACA NAD RYWALIZACJĘ
,,Ludzie pracujący razem jako jedna grupa potrafią dokonać rzeczy, których osiągniecie nie śniło się nikomu z osobna.’’
F. D. Roosevelt
Cenimy współpracę wyżej niż rywalizację, gdyż wierzymy w siłę wspólnego myślenia, burzy mózgów i twórczego współdziałania.
Metody edukacyjne i wychowawcze, które stosujemy zarówno w grupach przedszkolaków, jak i uczniów rozwijają umiejętności koorperacji. Stosujemy:
- metodę projektów,
- kreatywne projekty grupowe,
- pracę w grupach.
Jednocześnie uczymy zdrowej, opartej na zasadach fair play rywalizacji oraz umiejętności znoszenia naturalnych w życiu porażek. Tworzymy środowisko uczenia się, w którym brak sukcesu nie oznacza końca świata, a jedynie początek nowych możliwości. Wzbudzamy wiarę we własny i innych potencjał zgodnie z maksymą: „Jutro mogę być dalej niż jestem dzisiaj”.
ŻYCZLIWE ŚRODOWISKO
W STERZE chcemy tworzyć przyjazne środowisko wychowawcze, bo wiemy, że młodzi ludzie kształtują się nie tylko w rodzinie, ale także w relacjach z rówieśnikami i innymi znaczącymi dorosłymi (nauczyciele, instruktorzy).
Dbając o jakość relacji:
- celowo dobieramy na pracowników osoby (od nauczycieli po osoby dbające o porządek), które są otwarte i kulturalne w obyciu oraz które podzielają wartości, na jakich budowany jest nasz projekt,
- tworzymy społeczność rodzin, które lubią się i szanują, mimo różnorodności i odmienności stylów życia,
- od najmłodszych lat wzmacniamy w naszych wychowankach postawy prorelacyjne (koleżeńskość, uprzejmość, optymizm).