Na co stawiamy?
Edukacja prowadzona przez Szkołę Podstawową STER:
- zaciekawia,
- jest twórcza, a nie odtwórcza,
- stawia na relacje i dobrą komunikację,
- wykorzystuje w mądry sposób nowe media,
- współpracuje ze środowiskiem lokalnym poprzez akcje charytatywne i społeczne,
- modeluje konstruktywne postawy,
- kształtuje prężność psychiczną.
Dwa skrzydła
Praca nad sobą i wysoki poziom edukacyjny, to obszary, w których Szkoła Podstawowa STER szczególnie wspiera swoich wychowanków. Dodajemy wiatru w oba skrzydła naszych Uczniów – w edukację i wychowanie.
Samodzielna praca
Ważną rolę w procesie edukacyjnym proponowanym przez Szkołę odgrywa samodzielna praca ucznia nad sobą. Jest ona oparta o osobisty plan opracowany we współpracy rodziców, tutora i ucznia. Głównymi środkami motywującymi ucznia do podjęcia tej pracy są:
- osobisty wysiłek rodziców i nauczycieli, starających się we własnym życiu wdrażać zasady, które przekazują wychowankowi,
- jedność i spójność komunikatu płynącego od mamy, taty i tutora,
- zaufanie przejawiające się w powierzaniu odpowiedzialności stosownie do okresu rozwojowego wychowanka.
Osobisty plan rozwoju
Uczniowie ucząc się w naszej szkole nabywają zdolności do świadomego kierowania swoim życiem i
rozwojem, we wszystkich jego sferach. Plan rozwoju uczniów opiera się na zaufaniu, rozpoznaniu i rozwinięciu ich zdolności, talentów i mocnych stron. Zadaniem dorosłych (rodzice, nauczyciele) jest roztropny nadzór nad wzrostem ich wychowanków oraz towarzyszenie im na drodze wzmacniania umiejętności i cnót, tak aby stawali się oni coraz bardziej odpowiedzialni i kompetentni.
Wyzwania VUCA
Współcześni innowatorzy edukacyjni określają otaczający młodych ludzi świat pojęciem VUCA czyli:
- Volatility – zmienny,
- Uncertainty – niepewny,
- Compelexity – złożony,
- Ambiguity – dwuznaczny.
Wobec wyzwań współczesnego świata
Nowoczesna szkoła powinna przygotowywać do sprostania tym wyzwaniom. Dlatego też umiejętnościami, które chcemy kształtować u naszych uczniów są:
- inteligencja emocjonalna,
- myślenie adaptacyjne,
- myślenie komputacyjne,
- samodzielne uczenie się,
- crossowanie umiejętności,
- praca z nowymi mediami,
- praca w szumie medialnym.