Cenimy postęp cywilizacji i technologii, ale też z różnych źródeł naukowych wiemy, że wczesne stosowanie smart-urządzeń, nielimitowane granie w gry czy nieograniczony dostęp do Internetu poważnie zagraża zdrowiu fizycznemu i emocjonalnemu młodzieży. Pokolenie naszych Dzieci jest pierwszym, które styka się z tak dużym obciążaniem mózgu i układu nerwowego przez intensywne bodźce wizualne. Już teraz wiadomo, że wpływ ten jest w dominującym stopniu negatywny. Całe spektrum konsekwencji niestety będzie widoczne dopiero za kilkadziesiąt lat.
Co więcej współcześni eksperci od wychowania wskazują na media cyfrowe i smart-urządzenia jako na jedne z największych wyzwań, z którymi przyjdzie się zmierzyć.
W naszej Szkole chcemy z technologii cyfrowych wydobyć to, co najlepiej będzie służyć rozwojowi naszych wychowanków. Dlatego:
- uczymy odpowiedzialnego i umiarkowanego korzystania z mediów cyfrowych,
- promujemy programowanie bardziej niż granie,
- kształcimy kompetencje kluczowe w mądrym posługiwaniu się mediami i technologiami (m. in. krytyczne myślenie, logiczne myślenie),
- korzystamy z tych mediów jedynie w dobrych i wartościowych celach,
- nie pozwalamy na przynoszenie urządzeń cyfrowych do Szkoły i używanie ich na jej terenie, gdyż preferujemy granie w piłkę lub gumę nad granie w gry komputerowe,
- rodzicom rekomendujemy jak najpóźniejsze zakupywanie smartfonów (zgodnie z zaleceniami ostatecznie w końcowych klasach szkoły podstawowej, a najlepiej na poziomie szkoły średniej),
- edukujemy rodziców z zakresu odpowiedzialnego wychowania do nowych mediów.