„Wychowawcę powinny cechować: kompetencje, odpowiednia postawa wobec innych, umiłowanie zawodu, chęć stałego doskonalenia się w nim i podnoszenia kwalifikacji, a także dojrzałość i równowaga emocjonalna. Poza tym ważna jest delikatność w relacjach z innymi – uśmiech, dbałość o sposób ubierania się i wysławiania, tworzenie klimatu profesjonalizmu i wzajemnego zaufania.”
Model edukacyjny placówek Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK
Starannie dobieramy kadrę naszych palcówek niezależnie od stanowiska pracy. Zależy nam na współpracy z osobami kompetentnymi, otwartymi na rozwój, rzetelnie wykonującymi swoją pracę, a nade wszystko otwartymi i dobrymi w relacjach z innymi.
Nasi współpracownicy respektują nasze wartości i założenia Projektu. Systematycznie uczestniczą w różnych szkoleniach (kursy, warsztaty, wykłady, konferencje) z ekspertami z kraju i zza granicy. Szkolenia te dotyczą m. in.:
- pogłębiania przygotowania merytorycznego prowadzonych zajęć,
- edukacji spersonalizowanej,
- całościowego wspierania uczniów,
- kompetencji wychowawczych,
- wspierania rodziców w wychowaniu, w tym tutoringu,
- nowych metod edukacyjnych.
Ponadto nauczyciele podejmują się osobistej pracy nad rozwojem swoich potencjałów i talentów, aby jak najbardziej kompetentnie służyć innym, a także by być spełnionymi zawodowo ludźmi.