Nauczyciele

KS. ADAM ANUSZKIEWICZ – nauczyciel religii

Magister licencjonowany teologii. Od 2013 roku wikariusz różnych parafii białostockich. Kapelan Zakładu Poprawczego.

Praca z tak zwaną trudną młodzieżą doprowadziła go do poszukiwania niestandardowego sposobu ewangelizowania – hip-hopu. W tym stylu nagrał płytę pt. „7 grzechów”, gdzie przy hip-hopowych bitach opartych o klasyczne brzmienia (m. in. Vivaldiego, Beethovena i Brahmsa), śpiewa o gniewie, chciwości czy zazdrości.

Ze Szkołą związany od początku jej istnienia, czyli od 2019 roku.

Uwielbiany przez Uczniów i Wychowanków. Swoim podopiecznym chce pokazać, co jest naprawdę w życiu ważne oraz że dobro można czynić na wiele sposobów.

Prywatnie ojciec duchowy wielu Dzieci Bożych.

ELŻBIETA BUŁA – wychowawca klasy IV, wychowawca świetlicy

Pedagog resocjalizacyjny oraz opiekuńczo-wychowawczy.

Od 2021 roku pracuje w Szkole Podstawowej STER.

Lubi prowadzić zajęcia rozwijające ciało i umysł.

Z pasji fotografka oraz sportowiec. Lubi ciągle się rozwijać, uczyć nowych rzeczy oraz doświadczać życia poprzez podróże, poznawanie nowych miejsc, gotowanie oraz oglądanie filmów czy słuchanie kryminalnych lub psychologicznych podcastów, najlepiej w drodze.

Prywatnie Żona oraz Mama dwójki Urwisów.

W mojej pracy cenię sobie ciągły rozwój oraz uważność na sprawy najważniejsze, jakimi jest moim zdaniem rodzina.”

JOANNA DZIEJMA – wychowawca klasy I

Nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny.

W STERZE od 2016 roku początkowo jako nauczyciel przedszkola, a obecnie jako nauczyciel szkoły.

BARBARA GÓRSKA – nauczycielka języka polskiego

Od 2008 wprowadza w tajniki języka polskiego zarówno dzieci polskie, jak i obcokrajowców. Nauczycielka z pasją i misją. Uwielbia przygotowywać materiały edukacyjne, z powodzeniem wplata w podstawę programową autorskie pomysły. Wierzy w pozytywny wpływ dobrych relacji na proces edukacji.

Ze STER-em związana od 2017 roku, najpierw jako rodzic, a od roku szkolnego 2022/23 jako nauczycielka. Prywatnie mistrzyni planowania i opiekunka domowego ogniska w 6-osobowej rodzinie. Ma słabość do książek, gór jesienią oraz notatek wizualnych.

W pracy w STERZE cenię współpracę z ludźmi, którym szczerze zależy na dobru dzieci i konkretne propozycje rozwoju wychowawczego Rodziców.”

WOJCIECH GREŚ – nauczyciel matematyki

Z wykształcenia jest magistrem inżynierem budownictwa.
W branży matematycznej pracuje od roku 2013. Obecnie prowadzi szkołę matematyki – Matmanaczasie, gdzie pomaga uczniom przygotować się do egzaminów, jak i rozwiązywać bieżące problemy.

W wolnych chwilach lubi grać w szachy, zgłębiać matematykę jeszcze bardziej oraz poznawać nowe technologie.

„Jako, że posiadam umysł ścisły i nieodpartą chęć do rozwoju, nie tylko własnej osoby, postanowiłem spełniać się w tym, co robię najlepiej – nauczaniu matematyki. W szkole STER pracuję od 2022 roku. To tutaj, pokazuję najmłodszym, jak polubić się z matematyką. W kontakcie z uczniem ważna jest dla mnie relacja: uczeń – nauczyciel, która jest kluczowa podczas prowadzenia zajęć.”

KAROL JAKUBOWSKI – nauczyciel wychowania fizycznego

Magister wychowania fizycznego, turystyki i rekreacji oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Ukończył studia podyplomowe z zakresu psychologii sportu. Posiada również kwalifikacje zawodowe z zarządzania i organizacji oświatą. Absolwent szkoły trenerów PZPN w Białej Podlaskiej, dającej licencję europejską trenera piłki nożnej UEFA A oraz najwyższą w Europie licencję do pracy z młodzieżą UEFA Elite Youth A. Uczestnik stażów klubów najwyższych klas rozgrywkowych w Polsce: Jagiellonia Białystok, Lech Poznań, AZS PSW Biała Podlaska (kobiety), Medyk Konin (kobiety) oraz zagranicznych Dynamo Kijów, Szachtar Donieck. Słuchacz wielu konferencji naukowych i kursów z zakresu piłki nożnej, teorii sportu, wychowania fizycznego oraz psychologii sportu. Ukończył studium zawodowe – technik masażysta. Posiada specjalizację instruktora: fitness – ćwiczenia siłowe, gimnastyki korekcyjnej, odnowy biologicznej i pływania. Wychowawca, piłkarz, trener i sędzia.

Jego celem jest wychowanie dzieci i młodzieży do wszechstronnej aktywności fizycznej.

Od 2013 roku pracuje jako wychowawca dzieci i młodzieży. Jako trener piłki nożnej współpracował z wieloma klubami województwa podlaskiego, m.in.: MOSiR Bielsk Podlaski, Tur MOSiR Bielsk Podlaski, kadra województwa podlaskiego U16, APT Brylant Bielsk Podlaski, Akademia Malucha Białystok, Akademia Młodego Piłkarza Białystok. Współtworzy Akademię Sportu Atleta jako trener koordynator i wiceprezesem.

Uwielbia prowadzić zajęcia z gier i zabaw ruchowych. W pracy stosuje metodę zabawową, naśladowczą, zadaniową, bezpośredniej celowości ruchu oraz szereg metod rozwijających kreatywność dzieci. Jego celem jest wychowanie do całożyciowej aktywności fizycznej.

Od 2022 pracuje w STERZE jako nauczyciel wychowania fizycznego

Interesuje się historią, sportem oraz szeroko rozumianą kulturą fizyczną. Jest autorem książki „Siła. Radość. Piękno. Z historii sportu II LO w Białymstoku”. Lubi również dobry film dokumentalny i historyczny. W wolnych chwilach uczestniczy aktywnie w wydarzeniach sportowych oraz kulturowych na terenie miasta Białegostoku.

Prywatnie jestem spełnionym i szczęśliwym człowiekiem, którzy gromadzi wokół siebie wiele pozytywnej energii.

W pracy w szkole cenię sobie bezpośredni kontakt z dziećmi i młodzieżą. Radość dzieci to najważniejsza nagroda za poświęcony trud i zaangażowanie w procesie lekcyjnym.”

Mimo, że jestem dość zapracowaną osobą, znalazłem czas aby dołączyć do rodziny STER. Przedstawiony mi projekt i wizja współpracy przekonał mnie do dodania swojej cegiełki w rozwój uczniów szkoły.”

JOANNA JURCZYKOWSKA – nauczyciel biologii

Pracuje w zawodzie od ponad 30 lat.

Pasjonatka przyrody, zwolenniczka nauki przyjaznej mózgowi. Inspiruje uczniów do mądrego, efektywnego uczenia, wykorzystując rutyny krytycznego myślenia, mnemotechniki, grafonotki, sketchnotki.

Od 2022 roku pracuje z klasą czwartą STERU, odkrywając tajniki przyrody. W szkole ceni przyjazną atmosferę i ogromną troskę o każde dziecko.

W czasie wolnym uwielbia czytać, spacerować i kontemplować piękno natury.

Prywatnie żona i matka trzech wspaniałych córek.

Mam przyjemność uczyć dzieci, które są żądne wiedzy i ciekawe świata, przez co lekcje z nimi są prawdziwą przyjemnością i przygodą.”

GABRIELA MAŁGORZATA LUBAS – nauczyciel muzyki

Magister nauk ekonomicznych oraz magister sztuki, a także pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny

Od 2016 roku pracuje jako nauczyciel/animator muzyczny oraz wychowawca półkolonijny.

Najbardziej interesuje ją prowadzenie zajęć muzycznych z wykorzystaniem metod aktywnego słuchania muzyki oraz pedagogika zabawy.

Od 2022 roku pracuje w Szkole Podstawowej STER jako nauczyciel muzyki w starszych klasach.

W wolnych chwilach lubi aktywnie spędzać czas z najbliższymi, gotować, grać na instrumentach oraz dbać o roślinny w domu.

Prywatnie jest szczęśliwą Żoną oraz Mamą trójki dzieci: niespełna 4 letniej Amelii oraz półtorarocznych bliźniaków: Julii i Piotra.

MAGDA NERWIŃSKA – nauczyciel języka hiszpańskiego

Studentka trzeciego roku Iberystyki w Warszawie ze specjalizacją tłumaczeniową na Uniwersytecie SWPS.

Od 2019 roku pracuje zarówno z najmłodszymi uczniami, jak i ze starszymi dziećmi. Posiada doświadczenie w pracy z dorosłymi ucząc języka od podstaw.

Od 2022 roku pracuje jako nauczyciel języka hiszpańskiego w Szkole Podstawowej STER.

W wolnych chwilach spędza czas z najbliższymi, jeździ na rowerze lub oddaje się czytaniu książek.

,,W pracy z dziećmi cenię sobie zaufanie, rodzinną atmosferę i życzliwość.”

KATARZYNA NIEWIŃSKA – wychowawca klasy II

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.

Od 2019 roku pracuje jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.

Uwielbia prowadzić zajęcia z różnych obszarów oraz szukać kreatywnych rozwiązań.

Przygodę w STERZE rozpoczęła w 2020 roku jako wychowawca świetlicy, natomiast od 2022 roku podjęła pracę jako wychowawca klasy II.

W wolnych chwilach lubi spędzać czas na czytaniu, szydełkowaniu i aktywności fizycznej.

Prywatnie świeżo upieczona żona.

W pracy w szkole cenię kontakt z dziećmi, który daje mi dużo radości, inspiracji i energii do dalszej pracy. W STERZE pracuje mi się bardzo dobrze ze względu na wspaniałą atmosferę panującą, nie tylko wśród kadry, ale również w kontaktach z dziećmi i rodzicami.”

SEBASTIAN OBRYCKI – wychowawca świetlicy

Pedagog opiekuńczo-wychowawczy, technik instrumentalista.

Od 2015 jest aktywny zawodowo, zawsze pracując wśród ludzi, zarówno najmłodszych, jak i w podeszłym wieku. Ma kilkuletnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi.

Uwielbia grać w czasie świetlicy w piłkę nożną z uczniami oraz prowadzić różnego rodzaju zajęcia sportowe.

Od września 2021 roku pracuje w Szkole Podstawowej jako wychowawca świetlicy.

W wolnych chwilach lubi podróżować oraz jeździć na mecze w kraju i za granicą. Chętnie również grywa na klarnecie oraz czyta książki.

Prywatnie pełen zapału miłośnik futbolu.

Najbardziej cenię atmosferę panującą w zespole, system wartości wokół którego się obracamy i wszędzie obecną radość dzieci ;-)”

AGNIESZKA SEWERYN – nauczyciel języka angielskiego

Magister filologii angielskiej.

Od 2008 pracuje jako nauczyciel języka angielskiego. Posiada doświadczenie w pracy w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum oraz jako lektor języka angielskiego w szkole językowej.

Uwielbia prowadzić zajęcia z uczniami w oparciu o neurodydaktykę oraz nauczać języka angielskiego poprzez zabawę budując przy tym pozytywne nastawienie do nauki języka angielskiego oraz pomagać w odblokowywaniu bariery językowej.

Od 2022 roku pracuje w Szkole Podstawowej STER w Białymstoku jako nauczyciel języka angielskiego.

W wolnych chwilach lubi spędzać czas przy ciekawej książce oraz lubi oglądać programy dokumentalne, który motywują ją do odkrywania świata oraz wyszukiwania ciekawostek.

Prywatnie pozytywnie nastawiona do świata miłośniczka natury i zwiedzania zamków.

„Osobiście cenię w programie edukacyjnym fakt, że najważniejszy jest uczeń, wspieranie jego rozwoju osobowości, kierowanie i kształtowanie odpowiednich postaw społecznych oraz zachowań, aby mógł sobie poradzić w dorosłości. Są one zgodne z moimi wewnętrznymi przekonaniami i sposobem wychowywania mojego syna. Dodatkowo, bardzo mi się podoba idea wspierania rodziny i rodziców w procesie wychowania. Na myśl przychodzi mi cytat z budzącej się szkoły: „Dzieciństwo to nie wyścigi. Tam, gdzie liczą się wyniki, traci się z oczu człowieka”. Dzieci niebawem dorosną, chciałabym pomóc im wyrosnąć na szczęśliwych, spokojnych i pewnych siebie dobrych, empatycznych dorosłych ludzi. Miło byłoby spotkać swoich uczniów za kilkadziesiąt lat i widzieć szczęśliwych, pewnych siebie ludzi mając przed oczami tego Małego człowieka, który robił psikusy, witał z uśmiechem z rana, opowiadał o swoich przygodach, czasem narzekał na prace domowe i sprawdziany. I co najważniejsze, codziennie odkrywał świat zaskakując nie raz swoimi pomysłami.”

EMILIA SKÓRAK – wychowawca klasy III.

Nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny.

Od 2016 roku prowadziła oazy wakacyjne dla dzieci i młodzieży.

Bardzo lubi prowadzić zajęcia z edukacji matematycznej i muzycznej. Jej pasją jest również prowadzenie zajęć metodą pracy w grupie.

Od 2022 roku pracuje w STERZE jako nauczyciel klasy III.

W wolnych chwilach lubi grać na keyboardzie, gitarze, śpiewać i czytać. Chętnie chodzi na spacery i spotyka się z ludźmi. Bardzo lubi spędzać czas wśród natury, a szczególnie wśród jezior, mórz i gór. Prywatnie pełna zapału miłośniczka odkrywania świata, muzyki oraz życia duchowego.

W pracy z dziećmi cenię to, że mogę zachwycać się ich kreatywnością oraz obserwować i wspierać ich rozwój indywidualny. Podejście dzieci do życia nieustannie przypomina mi o tym, że warto cieszyć się i dostrzegać proste i małe rzeczy.”

KAMIL PAWEŁ SZCZYPIŃSKI – nauczyciel informatyki

Magister informatyki zawodowej – specjalizacja systemy informacyjne. W trakcie studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego dla nauczycieli przedmiotów.

Na rynku zawodowym od roku 2011. Praca ukierunkowana na planowanie/programowanie/wdrażanie systemów multimedialnych, aplikacji desktopowych, mobilnych itp. jak również zarządzanie projektami. Jako nauczyciel szkolny pracuje od września 2022 roku.

Najbardziej realizuje się w zajęciach, w których może uczyć analizy problemu do rozwiązania, planowania prac przy badanym problemie oraz kierowaniu, jakich narzędzi użyć, aby dojść do celu.

W STERZE od września 2022 jako nauczyciel przedmiotu informatyka klasy IV.

W czasie wolnym ceni spędzanie czasu na świeżym powietrzu, pływanie, snowboard, koszykówkę, pracę fizyczną na działce.

Mąż wspaniałej żony, ojciec trzech wspaniałych synów. Nieco zapracowany, ale zawsze chętny do pomocy, współpracy, zabawy.

„W szkole cenie jej unikalność – nieszablonowe podejście do ucznia, ciekawe rozwiązania, integracje rodzin, otwartość na współpracę. Ogólnie jest miło, sympatycznie, spokojnie. To rodzice po części tworzą tą szkołę, dzięki różnym inicjatywom, pomysłom – to nas scala i daje poczucie, że możemy być częścią czegoś wyjątkowego.”

PAULINA URBANOWSKA – nauczyciel wczesnoszkolny (obecnie na urlopie)

Nauczyciel wczesnoszkolny z dodatkowym wykształceniem muzycznym.

Od 2018 roku pracuje w naszym Przedszkolu i ku naszej wielkiej radości rozbudza muzyczne zamiłowania naszych Przedszkolaków. Umuzykalnia dzieci nie tylko poprzez zajęcia z logorytmiki, ale także dzięki wplataniu edukacji muzycznej w różne momenty dnia i sytuacje.

Od 2021 roku uczy w klasach I – III.

Kadra psychologiczno-pedagogiczna

MONIKA MIERZWIŃSKA – psycholog

Od 2021 r. pracuje jako psycholog.

Inspiruje się Porozumieniem bez przemocy, Pozytywną Dyscypliną oraz nurtem systemowym.

W STERZE od lutego 2022 roku jako psycholog szkolno-przedszkolny.

W wolnych chwilach jeździ rowerem, gra na gitarze i czyta książki.

Prywatnie żona z kilkuletnim stażem i mama dwóch wspaniałych córek w wieku przedszkolnym.

W STERZE cenię sobie holistyczne podejście do rozwoju dzieci, uwzględnianie ich potrzeb i rozwijanie indywidualnego potencjału.”

ILONA ZALEWSKA – logopeda, wychowawca świetlicy

Pedagogik Opiekuńczo-Wychowawczy, licencjat kryminologii oraz logopeda kliniczny.

Pracę w szkole STER rozpoczęła w 2021 roku, jeszcze w trakcie studiów jako pomoc na świetlicy. Od roku 2022 objęła stanowisko szkolnego logopedy i kontynuuje pracę na świetlicy jako wychowawca.

Uwielbia prowadzić zajęcia plastyczne, które w kreatywny sposób rozwijają wyobraźnię i zainteresowania dzieci.

W wolnych chwilach lubi spacery oraz dbać o swój przydomowy ogródek. Chętnie sięga po ciekawą książkę, szczególnie o tematyce kryminalnej.

Prywatnie szczęśliwa Żona, miłośniczka kwiatów i ogrodnictwa.

„W pracy w szkole cenię sobie pracę z dziećmi oraz to, że możemy przekazywać im chrześcijańskie wartości. Jestem dumna z tego, że wypuścimy w świat młodych ludzi z wartościami.”

Nauczyciele zajęć dodatkowych

TOMASZ KOZŁOWSKI –  trener szachów 

Fizyk, pedagog oraz sędzia szachowy. Były zawodnik, obecnie trener szachowy od 2003 roku.  

Indywidualny Mistrz Polski w szachach szybkich i błyskawicznych, uczestnik Mistrzostw Europy. Instruktor sportu w dyscyplinie szachy. Współzałożyciel i członek Akademii Szachowej Białystok. Wychował medalistów Mistrzostw Województwa oraz Polski. 

Ze STEREM współpracuje od 2019 roku rozwijając zaciekawienie szachami i ich historią. 
Prywatnie mąż oraz ojciec czterech synów.  

ROBERT GAWĘDZKI – trener tańca 

Instruktor tańca towarzyskiego. Od 2008 roku instruktor tańca prowadzący własną działalność gospodarczą, od 2014 roku wspólnie z Żoną tworzący Studio Tańca GOOD STEP. 

Uwielbia prowadzić zajęcia taneczno-rozwojowe dla Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Pracuje w oparciu o światowy program tańca, jak również z powodzeniem wdraża autorskie metody pracy z Dziećmi. 

Od 2020 roku pracuje w Przedszkolu Familijnym i Szkole Podstawowej STER jako instruktor tańca towarzyskiego. 

W wolnych chwilach lubi gotować, tańczyć, słuchać muzyki, majsterkować, jeździć na rowerze, grać w piłkę nożną. Chętnie wraz z synami udaje się na piesze wędrówki. 

Szczęśliwy Mąż i ojciec trzech roztańczonych Synów. 

„W tym projekcie edukacyjnym osobiście cenię jego unikalność, przywiązanie do Boga i tradycyjnych wartości oraz to, iż rzeczywiście wspiera on edukację i rodzinę.” 

Personel działu porządkowo-jedzeniowego:

JUSTYNA JACEWICZ – pomoc nauczyciela, obsługa posiłków 

Technik administracji. Obecnie pełni funkcję pomocy nauczyciela oraz obsługi posiłków. 

W Projekcie od 2016 roku, dzięki czemu od podszewki zna się na różnych sprawach i kwestiach organizacyjnych. 

Lubi rękodzieło. Nie straszny jej decoupage, plecenie z papierowej wikliny czy szydełkowanie.  

Szczęśliwa Żona i Mama dwóch wspaniałych Córek. 

„Cenię w pracy w STERZE życzliwość między współpracownikami, współdziałanie z rodzicami i wspólne wspieranie siebie nawzajem.” 

ANITA PIOTROWSKA – pomoc nauczyciela, wydawanie posiłków

Z wykształcenia wizażystka i stylistka

W latach 2020-2022 właścicielka firmy.

W STERZE od 2022 roku jako pomoc nauczyciela i wydawaniu posiłków.

W wolnym czasie uwielbia tworzyć rękodzieło z wykorzystaniem technik makramy, czytać książki i podróżować.

Prywatnie Mama dwóch dorosłych już Synów i Dziewczynki.

„W mojej pracy bardzo cenię sobie szacunek i życzliwość pomiędzy współpracownikami, jak i również dobrą współpracę z rodzicami naszych dzieciaczków.”